Još dovoljno vremena da se sačuva kulturna baština

Kampanja za očuvanje i promociju kulturne baštine “Kultura na dar 4” ušla je u svoj 49. dan trajanja. To znači da je ostalo još tačno dve nedelje da se priključite našoj kampanji i učestvujete u nagradnom konkursu.

Posebno nas raduje činjenica da smo do sada dobili preko 60 sjajnih fotografija koje prikazuju kulturno bogatstvo našeg podneblja i koje će baciti na muke naš stručni žiri koji će morati da izabere najbolju fotografiju u okviru svake kategorije. Kako stvari stoje trenutno, najteži posao biće izbor u kategoriji Mesta koja već sada broji 50 fotografija.

Osim fotografija, stigla su nam i 3 filma, što je daleko manje u odnosu na prethodne kampanje, ali verujemo da ćemo u narednih desetak dana dobiti još prijava, budući da su tu šanse za nagrađivanje daleko veće. Iskustvo nam takođe govori da naši autori i vitezovi od kulture vole da spreme svoja dela tako da budu savršena, a savršenstvo iziskuje vreme, tako da nije isključeno da će naš administratorski tim imati pune ruke posla 1. novembra 2016. godine.

Dodatno smo uzbuđeni i zbog toga što ćemo u petak gostovati u jednoj osnovnoj školi u Ćupriji, o čemu ćemo detaljno pisati, jer smo imali sjajno iskustvo sa srednjoškolcima iz Zrenjanina i smatramo da je ovakav vid promocije kampanje koristan iz više razloga. Prvo, deca imaju priliku da nauče nešto novo, kao i mi sa njima. Drugo, kampanja ima priliku da dobije nove mlade autore, koji će svojim delima čuvati našu kulturnu baštinu. Treće, škola i zajednica u kojoj deca žive imaće još radoznalije đake koji će želeti da istraže i saznaju nešto o svetu u kom žive. Četvrto, za nas možda i najvažnije, naše udruženje i organizacioni tim kampanje imaju priliku da čuju nove ideje, kritiku i savete mladih ljudi i njihovih nastavnika, što nam pomaže da poboljšamo naš rad.

Naročito nam je drago što osim fotografija, filmova i autora, od početka kampanje rast i broj darodavaca, kao i ljudi koji nam pružaju podršku da ovogodišnja kampanja bude najbolja do sada. Naši ovogodišnji darodavci su: Narodni muzej u Beogradu, Muzej Nikole Tesle, Srbija za mlade, RT Caribrod, Lotel+, Mladinska knjiga, Muzej afričke umetnosti, Ami radio, Gradska narodna biblioteka Zrenjanin, Regionalni zavod za zaštitu spomenika kulture Smederevo, Službeni glasnik, Srpsko narodno pozorište Novi Sad, Treći trg, PortaLibris, Jugoslovensko dramsko pozorište, Radio Beograd 2, Panda Sport A2, Pekara Mitrović 971, Želnid, Škola stranih jezika Livingston, Beogradska filharmonija i Štamparija Simbol. Bez njih, ne bismo mogli da ostvarimo nikakav rezultat, zbog čega im zahvaljujemo od sveg srca. Ovim putem pozivamo i druge da nam se pridruže i pokažu da kulturna baština u Srbiji ima na koga da računa.

Društvo za akademski razvoj je nevladina, neprofitna organizacija koja ima za cilj podsticanje aktivizma građana, razvoja volonterizma u Srbiji i reformi obrazovnog sistema. Od svog osnivanja, 2013. godine, DAR je pokrenuo kampanju Kultura na DAR sa ciljem da se očuva i promoviše kulturna baštine u našoj zemlji.

Preporučite:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *